söndag 29 maj 2011

Mors dag i regnet.......

I vanliga fall brukar jag tycka att det är skönt med en regndag, det sänker tempot en stund och friskar upp. Men just idag ville jag att vi skulle slippa, vi ville köra färdigt ensilaget som ska vara i den första silon. Efter allt extra jobb igår när MX:en gick sönder så ville vi ha en solig fin dag utan strul. Gårdagen löste sig tack vare goda grannar, vänner och kollegor. Ett stort TACK till fam Johansson och fam Augustinssson.

I skördetider känns det alltid som om barnen kommer i kläm. Man vill klona sig för att kunna vara med överallt. Igår hade barnen det härligt och det känns skönt. Emilia och hennes klass var bjudna till Kolboda av Röda Korset i Köpingsvik. De hade en härlig dag och hon somnade gott. Ellen har två goda kompisar här, de sov över. Olivia och Karin de har hängt ihop sedan tiden på Björkvikens förskola. De har så roligt ihop. Elvira följde med till Unnestad där hon lekte med Alva och Lina. De var och handlade med Lotta och hade en mysig dag med glass och pannkakor. Ivar han fick hålla sig hemma. Han cyklade och åkte traktor. Han saknar sin kusiner Oscar och Lukas, när de är här då har han kompisar nära. Men nu är det mest tjejer att leka med.

Filmtajm i soffan för bustrion.
Idag är det Mors dag och mina tankar går till min älskade mamma, det här kortet på oss är taget på vårt bröllop. 18 augusti är det tio år sedan. Då visste jag inte att mamma var sjuk. En vecka senare fick vi veta och kampen började. I juli är det 6 år sedan mamma dog och jag saknar henne så. <3<3<3
Nu ska vi se vad det blir av denna dag med ensilagekörning, fotbollsmatch och lek med alla kompisar.
Ha en skön söndag!
//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar