måndag 9 maj 2011

Gräva, gräva och vad hittar vi väl där?!

Ja, det kan man undra vad som fanns under betongen. Mycket grus och några rör va vad som kom fram. Grävaren fick bända och trixa för att få loss det gamla golvet som ska bort för att göra plats åt spalt och robotar.

En stor sandlåda kom fram. Nu ska det bara flyttas ut så att nya gjutningar kan göras. Innanför den här porten ska en robot stå. Korna kommer att komma in där den mittersta grinden är nu.

En väggstump kvar som är en del av ytterväggen som finns kvar sedan ursprungsstallet byggdes 1994. Den var fastgjuten och satt som berget.

Men grabbarna kör så det ryker........

Oh vips, så var den borta!

Nu börjar själva grävningen. Lasern står redo för att de ska ha koll på djupet.

Sakta men säkert blir det djupare, mkt att ha koll på, ledningar hit och dit!

Som sagt allt ska ju rulla på som vanligt och foder måste ju korna ha, han kom samtidigt som det kom en lastbil och tippade makadam. Ivar, Elvira och jag kom precis hem från tandläkarbesök och förskolan. Gissa var jag fick stå tills kl var 16 och byggarbetet slutade för dagen. Stora Maskiner är ett av barnens favoritprogram på barnkanalen. Nu har vi ju det live hemma!

Det sista som gjordes idag var att bila bort den stora betongklumpen som sitter vid skrapgången. Det tog en god stund. De som gjöt sist gjorde ett bra jobb! Tur att det är samma firma som här är igen........



I kväll när jag kom in efter att ha mjölkat, kom det en stor NL registrerad långtradare. Han körde sakta förbi huset och jag kände att det där måste jag kolla. Jag kom ut och det var leverans till oss. Where do you want it? What I asked, the robots? Jag tänkte att nu har de blivit tokiga vi ska inte få hem dem än, det visade sig vara diskmedel och spenspray som kom ända från Holland. Så nu kan vi börja diska och spraya.
//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar