tisdag 10 maj 2011

Fortsatt grävning i solskenet!

I dag har det grävts vidare och jag som har så svårt att se på ritningar och sen se bilden framför mig hur det kommer bli, börjar se samband. Jag tror det kommer bli kanon. Förra veckan kämpades det med att riva och nu kommer det nya plintar, takstolar och väggblock hit för att så smånigom komma på plats.
Betongklumpen är borta och nu fylls det på med makadam.

Jag är så imponerad av de som kör grävmaskin, de är verkligen "ett" med sina maskiner. Många timmar bakom spakarna har gett dem fingertoppskänslan som behövs för att göra ett gott jobb.

De gula snörena ska leda dem rätt imorgon när plintarna ska sättas på plats.

Här står de och väntar på att bli placerade för "evigt"!

Ivar har tagit sin inspektionrunda ikväll oxå. "Mamma, har du mjölkat, eller? Du har kossebajs dina armar, mamma!"
Ja, så kan det bli!

Vår senaste tjurkalv såg ut att vara lika bestämd som vår treårige Ivar, han gick åt ett håll och vände sig om och tycktes ropa
" Kom, mamma hit ska vi!" Det är inte så dåligt när man är 17 timmar gammal, även bland djuren är det många gånger de små som bestämmer!
I morgon ska Jörgen på avslutande årsstämma på Hansa Husdjur och Marknadsrådsmöte i den nya Husdjursföreningen Sverige. Men jag är hemma på gården så det blir en rapport imorgon kväll igen. Tills dess:
Ha det gott!
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar