onsdag 6 juli 2011

Juli är redan här!

Nu har det varit några dagar med inspirationstorka på bloggfronten. Konstigt väder, alldeles för mycket att tänka på med robotarna och att alla barnen har sommar lov nu, har gjort att tiden inte funnits till att skriva här. Nu ska jag göra en liten summering för att komma "ikapp" mig själv.

I lördags var vi på sockenmarknad i Högsrum, alltid lika trevligt, många att hälsa på och prata med. En liten lotterivinst oxå. Vi var även vid mammas grav och satte blommor. I dag den 6 juli är det 6 år sedan mamma dog. Det känns alltid så konstigt vid den här tiden på året, en massa minnen och känslor far runt i en. Många tankar på dig Mamma! önskar Du var kvar här hos oss............En tröst från musiken den här låten spelades på min kompis Fredriks begravning i våras. Den talar direkt till alla som sörjer. När saknaden kommer över mig så lyssnar jag på den och tårarna rinner
På mammas begravning spelade vi Gabriellas sång, den är så fin och säger så mycket. Hade svårt att lyssna på den ett tag men nu tröstar den istället. Gabriellas sång

Svårt att byta ämne efter den här delen av inlägget, livet går vidare men det är skönt att få minnas och glädjas åt allt det underbara man har haft och det underbara vi lever i nu. En treårig Ivar som säger Du är min äälsklig Mamma! Då vet man att man har det bra!

Ellen är på kalvläger, första lägret för hennes del. Spännande!
Olivia och Matilda hennes kompisar är med.
På torsdag ska vi på uppvisning när det är final för lägret,

Elvira har haft sin kompis Emma här idag.
 De är så goa ihop, envisa och väldigt lika, men oj så kul de har tillsammans.

Mina fina Stockrosor måste jag dela med mig av!

Två kvällar nu har jag hört Kornknarren "prata" här utanför. Igår kväll var det alldeles trollskt ute och det var verkligen sommar. Sommarlov! Jag undrar hur min Emilia har det vid strandkanten av Östersjön, hon tillbringar natten i en sjöbod tillsammans med Nellies familj. De lär nog väckas tidigt av fågelsång och svanarnas vingslag över ytan. Härligt!

Vi är ju som sagt i slutskedet av vårt robotbygge, just nu är det inte mycket jag kan dela med mig i fotoväg. Sladdinstallationer och rördragningar säger inte så mycket på bild från ena dagen till den andra. Men vi har mycket jobb framför oss, så om ni vill träffa oss de närmsta veckorna kom gärna hit, vi lär inte åka någonstans! //Anna

1 kommentar:

  1. Ja Anna ....tiden går fort fast man saknar, tur man har barnen som håller en sysselsatt eller hur ;)) De fina svarta stockrosorna får du gärna dela med dig till mig ;)
    kram på dig
    susanne

    SvaraRadera