tisdag 19 juli 2011

Mycket måndag igår och en aning tisdag idag

I går var det en händelsernas dag. Om det var någon som saknade en hantverkare så kunde ni alltid kollat med oss, för vi hade många olika yrkesmän/kvinnor här igår. Elektrikern från RF-el fixade med den lilla kontors"holken" och kopplade in CRS:en, Lelytjejerna var här och monterade, IMEK monterade foderrör, BorgholmsVVS satte in en varmvattenberedare och en brandslang. Från Böda kom en grävare och la igen diket som blev när vi grävde för att dra in ny el, vi ska säkra upp till 80 A. Kompressorrummet murades färdigt och idag har det även putsats invändigt. För att få "holken" färdig har min käre bror varit här i em och satts OSB skivor och gipsskivor. Nu ska det spacklas och målas så blir det kanon.

På nöjesfronten var det igår en höjdare. Vi var inne på Guldfågeln Arena och tittade på KFF-HIF. En spännande match som jag tycker att KFF skulle ha vunnit. Domaren gjorde några konstiga beslut, det och lite oflyt gjorde att HIF vann. Häftig känsla iallafall att vara på plats. Ellen däremot tyckte att det var tråkigt efter 3.40 min. Jag fick förklara mycket för henne, regler osv under matchen, nästa gång kanske hon förstår mer av spelet och då är det nog roligare.

Emilia lyser av förväntan, sitter brevid Anita och Morfar Bernt
 som gav henne detta i födelsedagspresent. Ellen lite mer skeptisk!
I KFF spelar min klasskompis från gymnasiet, Tobbe C.
Kul att se honom spela. Kommer ihåg att jag fick hans autograf
en gång på ett spelkort,
(vi tillbringade många håltimmar med att spela kort)
undrar om det har ngn hippfaktor och ännu en
 undran är om jag har det kvar någonstans!
Vad jag vet är han den enda av våra fotbollskillar i
klassen som forfarande spelar boll och på elitninvå.

Elaine är på G! Heja KFF!! brorsan min Martin ser mer fundersam ut.

Det började som sagt bra, när matchen var slut stod det 1-2 på tavlan.
 Mindre roligt. Men det är många matcher kvar än. Allt kan hända!

Dagen idag har varit en jagaredag, Ivar och Elvira har haft så många olika
projekt på gång och mina ideér om vad vi borde göra har inte funkat.
Ellen har lekt med en kompis och Emilia stannade hos Morfar på Lökenäs.
Tisdagen bara kom och försvann lika fort. Därför har jag lika mycket kvar att göra nu ikväll
 som jag hade i morse när jag klev upp. Men det tar jag en annan dag.
Ha det gott alla mina läsare så hör vi snart igen!! //Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar