fredag 20 maj 2011

En solig torsdag i maj

De två små firade förskolans dag igår, åkte buss upp till Slottet, där flög de drake, åt glass och fick titta på en brandbil. Jag firade mammans stund med att åka till min frisör, alltid lika trevligt och härligt att få sig en pratstund och så blir man ju tillsnyggad. Bästa salongen i sta´n salong Helene. Tack för en skön förmidddag!
Hemma på bygget fortsatte murbyggandet och det kom betong på em. Arbetet går framåt och nu idag väntar vi på väggblocken som skulle varit här kl 07.00.


 Jörgen och jag började dagen med en adrenalinkick, när vi gick ut för att börja mjölka, kände Jörgen att han ville kolla in i ungdjurslagårn. Han kom tjoandes på mig, en av de stora tjurarna som för tillfället var själv i en box, hade försökt hoppa över till en annan box, han hängde på inredningen och fick knappt luft. Snabbt fick vi flytta dem i boxen bredvid och sen baxa tillbaks honom. Jag hoppas att vi klarade honom. Som sagt va att var jag inte riktigt vaken innan så va jag det nu......

Nu ska jag väcka de små, Emilia och Ellen är iväg till skolan, frukost vore inte helt fel, så det får det bli!
//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar