måndag 16 maj 2011

det formar till sig.......

Det behövdes grävas lite till för att robotarna ska få sin rätta plats. Så idag kallades Boblant in. Med Johans lilla grävare var det snart fixat. Jag har inte presenterat entreprenören på bygget, Löttorps Betong & VA teknik är det som gör arbetet med betong och snickeriet.
I dag har de även format för att kunna gjuta imorgon. Hoppas att vår lilla rymmerska 1099 håller sig på plats i natt och inte springer runt i det paddade gruset. Igår kväll mötte Jörgen henne på lagårdsplanen, när hon tagit sig friheten att gå ut en liten sväng. Hon hoppade ner just där på högersidan där lastpallen bla ska stoppa de "små" korna.


Ni som läser bloggen får mer än gärna komma med kommentarer och frågor, det är roligt att få respons på det man gör, just nu blir det mycket byggbilder, och jag tror att många tycker att det är intressant. Jag gör bloggen mycket på grund av att ha den som en dagbok att gå tillbaka till, allt går så fort nu så man hinner inte alltid ta in vad som händer. Jag är iallafall glad över att så många hittat hit och vill läsa det jag skriver. :))


Avslutningsvis idag visar jag en bild på sann koterapi. Ellen är jätterädd för korna. Idag så skulle hon se om hon kunde få klappa någon. 1015 ser lite skeptisk ut, kan tänkas att hon tänker: tror hon att hon kan lura mig att äta spån , det ligger vi på! Ellen är nöjd när hon är på denna trygga sidan men hon blir stel som en pinne om hon går med mig inne hos korna. Nu ville hon ju själv "gosa" idag, det gick bra. Hon låter alltid så stursk, alla söta kalvar är hennes, men ta hand om dem nära, det fixar hon inte än. Men vem vet snart kanske det släpper.
//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar