onsdag 28 mars 2012

en effektiv dag för oss på gården

ja, så kan man sammanfatta det hela. Våra bankkontakter kom hit kl 10. Jörgen och Olof visade dem runt på gården medans jag förberedde lunchen, ost och skinkpaj. När mötet var avklarat ringde vi hem Oscar som kultivaterat under tiden och så åt vi tillsammans. Gunilla hade gjort en god sallad och påskbakelser till efterrätt. Knappt hade banken åkte förrän Jens kom och hämtade gödning. Två stora lass har han hämtat i em. Visst är det smidigt när vi bönder kan hjälpa varandra. När de lastade första lasset så puttade jag foder till korna och när jag stängde av Schäffern, kom Oscars handledare från Ingelstorp. Vi gick igenom en lång radda med papper och pratade om praktiken. Det är mycket att tänka på och mycket ansvar att vara en praktikgård. Efter detta så kom pappa och Anita hit. Anita vill ha en hemsida för att visa sina fina stugor i Lilla Smedby. Jag satte igång att knåpa med bilder och text. Pappa tog turen till Björkviken och hämtade hem Elvira och Ivar. Sen började den verkliga utmaningen att tänka klart och dona med hemsidan samtidigt som fyra barn försöker få mammas uppmärksamhet. Vad gör barn då? Jo, de puttas, retas och j*vlas med varandra! Som tur är har jag byggt upp ett "lugn" som kan tas fram vid dessa tillfällen, men det var nära att jag satte ut dem på trappan en stund för att kyla ner dem! ;-)

Känner mig faktiskt nöjd med dagen och hemsidan. Kolla gärna in den och sprid den vidare!

I dag lånar jag en bild från Anita, hennes "logga" på hemsidan, som passar in snart i tiden. Den fina Arontorpsrosen!


Det kraftiga regnet som drog förbi har lugnat sig och det doftar verkligen vår ute. Synd nu att de säger att värmen ska försvinna ett tag. Men den kommer nog snart tillbaka!
Vindarna är som sagt friska och vi tycker det är härligt men just nu när hela Istad vindparken står still är det inte lika kul. Transformatorn har brakat ihop. Nu hoppas vi att Eon är snabba att sätta dit en ny! Ha en trevlig kväll! //Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar