tisdag 27 mars 2012

trevlig tisdag

ja, det har det varit..... började dagen med ett besök hos min fina frisör Helene. Skönt att bli ompysslad en stund och kliva ut genom hennes dörr vårsnygg och fräsch! Tack för det! Sen var det dags att handla hem lite mat och jag tänkte mig verkligen lite. Tog bara vagnen med två kundkorgar i. Skulle inte gjort det. Fyllde dem överfulla och bar ut tre kassar fulla med mat. Det konstiga är att jag innan helgen kommer att göra samma sak igen alltså bära ut mer än tre kassar mat. Förstår inte vart all mat tar vägen....Visst de sista dagarna har vi varit 8 pers till frukost och minst 5 till lunch. Vi är ju med praktikant den här och nästa vecka. Alltid roligt med besök här på gården. Ni kommer säkert höra, se mer av honom här i bloggen, måste bara fråga honom så att det är ok.

I morgon kommer vi ha fullt upp hela dagen. Banken kommer på sitt årliga besök. Nu är de förståss nyfikna på vår satsning på robotarna. Ska bli kul att få visa att det går så bra i det nya systemet.
Efter det är det dags för utlassning av gödning som vi har lagrat åt en bondekollega. Och när det är lastat kommer praktikantens handledare från Ingelstorp hit på besök. Ja, så ska vi hinna med allt det vardagliga också. Ingen risk att vi känner oss sysslolösa.

Eftersom det är besöksdags i morgon så har jag kört med högtryckstvätten hos robotarna. Det är helt otroligt hur skitigt det blir av våra små rara kor. När jag var färdig skulle jag trassla loss slangarna som låg på golvet. Vår brandslang som vi använder jämt hade snurrat ihop sig så jag fick vrida och vända på den. Jag släpper den för att gå till rullen som jag ska rulla upp den på. Vad händer då???!! Jo den blir till en orm som reser sig likt en kobra och så smäller den till nödstoppsknappen på den ena roboten!!! ÅHHHH vad glad jag blir. Tjoar på Jörgen, vi försöker köra igång igen men inte. Mjölkglaset är fullt utav vattenmjölk och den vill inte pumpa ur. Försöker med olika saker i de olika menyerna. Allt är låst. Spenkopparna hamnar inte i rätt position.AARRGHHH igen. Stora disken ska snart gå och här står vi fast. Ringer vår servicekille som är en klippa. Han ber oss gör en Norsk omstart till! Det enda han är lite orolig för är om vakuumpumpen ska gå igång rätt igen. Vi avvaktar en stund och till vår stora glädje så funkar allt igen!! Ja, det där med att städa kan ställa till det ibland. Nu väntar en god natts sömn innan morgondagen tar vid. Sov gott//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar