torsdag 15 mars 2012

lammgos och solsken

hm, jag ska nog ta mig en liten upptäcksfärd........

fångad av Ivar, inte vad lammet räknat med........

han kanske släpper om jag räcker ut tungan.......

äh, jag ger upp, jag får väl stå ut med lite gos då! Ivar helnöjd.

är nyttigt om man som Ivar har hostat nästan hela natten. Han vaknade straxt innan 06 i morse och ropade på sin "pigga" mamma " e de mojjon nu, mamma"? Jag föreslog en stunds morgongos i vår säng innan det var dags för grötkokning till alla barn. Eftersom Elvira vaknade med en svullen, röd och varm arm idag. Så bestämdes det att vi tog en vilodag här hemma. Vi tog en lugn förmiddag med innelek, lek i sandlådan och besök hos våra små fina lamm. Det är bra aktiviteter när man är lite trött.
Elviras "extra starka" arm idag!
På eftermiddagen var barnen inne själva medan vi var i lagårn. Som vanligt ringer de till mig, det rapporteras om än det ena och det andra. Idag hade Ivar bitit Ellen i rumpan. När jag kommer in, frågar jag honom varför osv: Mamma, jag är en varg! Jag svarar att vargar inte biter människor. JO, vargar biter bara flickor....Kom inte så mycket längre i den diskussionen kan jag säga.

Nu på kvällsrundan var det en av våra nykalvade kossor som fått kalvförlamning. Alltid lika jobbigt att se, man känner sig lite hjälplös. Vi gav henne kalkkapslar och hö. Hoppas att hon kommer på benen snabbt. Nu är det sovedags för mig. God Natt!//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar