söndag 25 mars 2012

en vecka sen sist

ja, det va värst vad tiden försvinner fort ibland. Den här veckan har det varit fullt upp för oss alla både dagar och kvällar. Jag har inte haft orken att sitta vid datorn mer än nödvändigt och därför har inläggen uteblivit. Kan nu iallafall sammanfatta en skön men hektisk vecka......
I söndags tog jag med mig Emilia och Ellen i bilen och så hämtade vi upp Lotta och Olivia. GPS:en ställdes in på Gekås i Ullared. Vi bokade en stuga på lördagen, sönd fm åkte vi och kom hem på månd em. Snabba beslut och mycket shopping blev det. Tjejerna tyckte det var mysigt med bara mammor och stora tjejer.
Soffmys efter kvällens goda hämtpizza och Så ska det låta på tv:n.
Emilia i sitt "pippinattlinne"

Varje kväll har det varit möten, alla årsmöte och stämmor ligger ju vid den här tiden. Så kvällarna har blivit sena. I lagårn har vi oxå haft fullt upp. Vid två tankhämtningar så har vi haft förhöjda bakterievärden. INTE bra! Vi har fixat och donat och kommit fram till att orsaken är i mjölkgropen. Någonstans är det inte rent. Under sökandet var jag och fixade med lite av varje bland djuren. Jag var inne och kollade upp en ko i datorn och såg att hon hade en misslyckad mjölkning. Hämtade fram henne till mjölkning igen. Då larmar roboten att det är något fel. Jag kollar alla slangar och det man har som rutin att kolla när något krånglar. Nästa ko som kommer in, samma sak men nu ser vi ju vad som är fel. Lasern är alldeles "grumlig" ingen skärpa på laserstrålen. Ringer till servicekillen Andreas. Har sån tur att han är i grannbyn. Han kommer direkt. Lasern är kaputt! En timme senare är den bytt och allt är igång igen! Skönt att det inte hände mitt i natten.


Efter min shoppingresa var det ju mycket nytt att prova. Ivar och Elvira var hemma i fredags och i det härliga vädret testades ny keps av Elvira och Ivar provkörde sin skateboard med all utrustning till. Han var så nöjd men det är allt svårare än, man tror när man är 4 år och kan ALLT!
Lite vår har det kommit till trappan oxå. Alla stunder man kan vara ute är härliga. I går var jag i Borgholms Sporthall och hejade på våra duktig tjejer. Då bara längtade jag ut. Idag på fm tränade de ute för först gången i år. Då önskade jag nästan att de var inne för det blåste så in i baljans. Ellen var med på sin första träning och hon sken som en sol. Jättekul! Det kommer bli mycket fotboll framöver tror jag. Efter träningen var det familjegudstjänst i Köpings kyrka. Ellen som går på miniorena skulle vara med. Ett snabbt klädbyte i bilen så ordnade vi det också. Det bjöds på våfflor med alla möjliga godsaker till i församlingshemmet. Ännu en helg har gått i raketfart. Ska bli skönt nu med ljusare kvällar att njuta av. Värmen kommer så sakteliga. I fredags grillade vi på terassen.
Det var kyligt men underbart gott! Njut av våren alla vänner! //Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar