onsdag 7 mars 2012

dripp,dropp,dripp,dropp faller sno.......

ret! Nu är jag så innerligt trött på att vara förkyld! Huvudet känns alldeles igenkorkat!:)) Den bjuder jag på idag. Nu vill jag ha rena hörselgångar, oirriterade slemhinnor i näsa och svalg och framförallt doftsinnet tillbaka! Det var ju iochförsig skönt att det var utslaget i helgen när jag torkade kräks efter mina små sjuklingar. Som de vise säger "inget ont som inte har något gott med sig". Jag lovar nästa inlägg ska vara snorfritt!

I går provmjölkade vi i robotarna, vi gjorde ett halvdant försök i november men det gav inte tillräckligt med info tillbaka. Nu hoppas vi att materialet räcker till. Vi visste inte att man måste provmjölka för att få igång fett och protein mätarna i robotarna. Därför har vi nu lånat utrustning för att gör detta.
Shutteln inkopplad på 101an.

Här inne förflyttar sig shutteln och lämnar mjölk till varje provkopp som finns i racket under.

De fantastiska shuttlarna kopplades på i går fm och i natt stängde jag av dem. Lagom jag lagt mig ner på kudden vid midnatt, så larmar robotarna. Den hade väl missat att jag kopplat bort allt för den sa att shuttelstället var fullt. Åh, så glad jag blev när det bara var att klä på sig och gå ut igen. Ett knapptryck senare var jag tillbaka i sängen och skulle nu försöka sova. Gick inte!! Min näsa och jag kommer som sagt inte riktigt överrens just nu. För att göra det ännu mysigare så kom vår lillstrumpa som inte heller kunde sova och la sig hos oss. Hennes specialitet är att GNISSSSSSLA tänder. Hon somnar bums med benen över mig och huvudet i Jörgen nacke. Vissa nätter är mysigare än andra. Jag brukar inte störas av barnen märker knappt att de kommer, men nu ska jag äta lunch och sen vila en stund inför kvällens föräldramöte. Det behövs efter nattens osömn. Ha det gott! //Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar