söndag 1 april 2012

en lång söndag.....

började morgonen tidigt (ca 04,00) med att robotarna larmade, Jörgen gick ut ( jag var ute vid samma tid natten innan) men jag vaknar ju alltid. Vi har ju inte haft nattlarm på länge, har glömt bort hur trött jag blir. Sen var han så trött så när klockan ringde vid halv sex så gick jag ut. Morgonpasset var färdigt vid 08.00 så jag gick in och bakade scones till min sovande familj. De kom lommande neråt en efter en men inte förrän halv tio var alla vakna. Frukost och sen lite plock innan det var dags för familjegudstjänst i Alböke kyrka. Vi kan väl säga som så att vår son är lite för "pigg" för att gå i kyrkan. Han tycker att bänkraderna är byggda som en hinderbana för honom. Än hit, än dit över, under ja han var överallt idag. Tur att stunden inte blev så lång. Sen sprang han desto mer på tipspromenaden bort till Albökegården. Korv med bröd serverades där och sen lite fika.

Väl hemma var det dags att ta tag i plockandet inför morgondagens ljuvliga städning! För att röra till det ytterligare så ringde vår granne som vi köpt en expedithylla av att nu kunde vi komma och hämta den. Alltså blev det mer oreda än städ eftersom nu blev ju min tilltänkta rotationsplan aktuell. Hyllan i lekrummet flyttas till kontoret och den nya hyllan in i lekrummat. Tömma hyllan i lekrummet innebär rensning och det har mina barn lite svårt för. Därför har jag tagit en omgång till nu sen de somnat.
Är ännu inte färdig eftersom jag varit på möte med PAIFens ungdomssektion. Och bokat in en hela massa fotboll. Alltså borde jag inte sitta här och skriva till er men det är ju roligare än att plocka och rensa...... Nu slog samvetet till! Nog skrivet för idag :-) //Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar