torsdag 19 april 2012

lugnet har lagt sig.....

ja, nu har Maja åkt hem till Rönnerum, ordningen är återställd. Elvis-Börje och Meia kan komma in överallt igen. De har fått bo i källaren när Maja varit här. Lugnast så. Maja har svårt att förstå att katter inte är något man tuggar på om man säger så. Hon är väldigt duktig på att tugga nämligen, en nybakad kladdkaka, en 200 gr chokladkaka, godispåse, ngn macka och lite annnat smått och gott har slunkit ner under tiden här. Vi är inte vana med långnäsor så vi har inte tänkt på att röja allt innan Maja gör det. Antar att vi lämnade tillbaka en rundare hund än vi fick hit för två veckor sedan:)) Kommer kanske hem en rundare husse oxå, då kan de ju träna ihop! fniss, fniss.....

Idag har jag varit med och fått instruktioner kring det 6:e vindkraftverket som finns här i Istad, Bygdens verk som ägs av Norrby Vind AB med 138 delägare. Intressant, jag som varit flera gånger i de andra verken konstaterar att utvecklingen går framåt. Nya konstruktioner och förhoppningsvis smartare. Vi var erbjudna att åka upp i toppen av verket, men det stoppades av något problem med hissen, är inte helt säker att jag vågat åka med, men jag hade tänkt skicka med kameran för att få lite fina bilder. Vi sa att vi skulle prova till sommaren istället. Det roliga med vinden är att jag hemma vid datorn kan kolla hur de producerar och hur mycket det blåser, samma sak gäller ju för robotarna, vilken värld vi lever i! Otänkbara saker för inte så länge sedan.

 Måste dela med mig av några av mina små kalvkompisar. Vi har några större kalvhyddor som vi ibland har två kalvar i. Nästan varje gång som man ger dem mjölk så står de så fint och väntar. Varsin mjölkhink har de.....men kan de dricka ur den som hänger närmast.....nneeejjdå. De dricker i kors! Alltid, ser så roliga ut. Ett väldigt buffande och knuffande.

Mitt promenerande om morgnarna med Maja har varit väldigt skönt. Undrar om jag tar mig ut i morgon utan hund, målet är det, för det är så skönt i kroppen efteråt. Hoppas att väderprognosen inte slår in för, då blir jag nog svår att motivera..........vi får se. Ha det gott!//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar