fredag 13 april 2012

lite smått och gott

ja, diverse tekniska problem och alldeles för pigga barn om kvällarna, har gjort att inläggen lyst med sin frånvaro. Ska därför dela med mig några bilder från veckan som gått, så att ni blir lite uppdaterade...... Ivar och Elvira hade påskpromenad på Skärtorsdagen. Fina och glada barn som traskade iväg på morgonen.

 Oscar avslutade sin praktik hos oss samma dag. Vi åt lite god lunch och gick igenom alla papper som han skulle lämna in efter veckorna hos oss. Vi trivdes väldigt bra med honom och vi hoppas att han är nöjd med sin tid här. Han kommer hit igen i slutet av april men det är en annan historia som vi tar en annan dag!
 Hela påskhelgen tog vi det bara lugnt. Vädret var bedrövligt och lusten att ut och åka för att titta på olika evenemang den försvann. Men i måndags tog vi oss ända ner till Lilla Smedby där Anita har sina fina stugor( som jag gjorde hemsidan till). Vi åt kroppkakor och sen tog vi bilen till Albrunna lund, där vi strosade omkring en stund. Barnen blev så fascinerade av skyddsrummen som fanns i skogen. De såg ut som gamla jordkällare men var som ni ser gjutna inuti.
 Arontorps rosen blommade fint, men det behövs värme för att alla fina blommor ska slå ut. Jag kan tänka mig vilket täcke av blåsippor,vitsippor mm som kommer finnas när värmen stiger.

 Barnen har påsklov och vi har som sagt slappat och igår var vi hos frissan. (se tidigare inlägg). När vi var iväg kom jag på att vi skulle ta och göra hemmagjord pizza, till kvällsmat. Vi bjöd in övriga i familjen Alvarmo som bor i byn och så satte det stora baket igång. Ju fler kockar desto sämre soppa brukar det kallas men det gällde inte igår. Som mest var vi 9 st bagare. Det behövdes när vi gjorde så många! 10 stora pizzor blev det. GOTT var det förstås!


Ja, det var en liten uppdatering med bilder. Inga bilder på korna eller lammen. I kostallet, där har allt rullat på förutom idag då vi har haft massor av misslyckade mjölkningar, men inget larm! Det är morgondagens projekt att reda ut varför?? Ja, jag måste ju berätta om vår roliga natt härom natten. Jörgen och jag var sena i säng, så klockan var nog runt midnatt när jag släckte lampan. Ingen blåst ute så det var ovanligt tyst ute. Vad händer då? Jo vi hör ett får som bräker, inget konstigt med det. Men sen låter det som om det står nedanför vårt fönster! Mindre bra, jag rullar upp rullgardinen. Jodå en tacka springer runt på gården. Bara att klä på sig och gå ut. In med henne i lilla lagårn igen efter några olika turer runt husen. Sova igen! Pling, klarvaken efter den nattliga friska luften, spelar några ord på Wordfeud och börjar bli lite trött. Då vaknar Ivar med ett illvrål. Hämtar honom till vår säng och försöker somna om igen. Hinner sova en lite stund. Då ringer robotarna. Jörgen går ut, men jag är ju vaken igen.......... Hinner sova någon timme innan Jörgens väckarklocka ringer. Då var vi helt slut. Inte en hel timmes riktig sömn på hela natten. Såna nätter kan man vara utan. :/ Nu är visst klockan oxå mycket så jag säger tack och god natt för idag! // Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar