måndag 27 juni 2011

Robotarna är i stallet!

Idag har vi haft fullt upp. Vi har grävt ner det sista av ledningarna som inte blev klart i torsdags. Taket har isolerats och plastats. Foderbilen kom och körde fast i det nygrävda som inte är så fast efter regnet. Vår bil har varit i Färjestaden och servats. Mitt i alla dessa olika moment så har vi, äntligen lyft in robotarna i stallet. Ett stort ögonblick för vår framtid! Vi är så trötta ikväll och jag borde ligga i sängen istället för att sitta här och skriva, men jag måste dela med mig av det som händer nu, för allt går så fort.
Det körde som sagt ihop sig på em när alla ville vara på framsidan av lagårn. Svetten lackade på min käre man när foderbilen stod åt ena hållet, han fick koppla loss släpet och så fick Jörgen bogsera iväg det till två av silona. Samtidigt stod Lelykillarna och ville att han skulle lyfta in robot nr 2. Grävaren ville göra den sista grävning till gödselbrunnen och snickarna ville fram med sin lastmaskin med takplåt. Jörgen kände sig som om han behövde klona sig för att räcka till.

Tro det eller ej men allt löste sig till sist!!! Vi fick ringa till Morfar Bernt att han hämtade de små på förskolan. Bilen hämtades från servicen av Jörgens faster med man. Hur skulle vi klara vår vardag utan alla runt omkring oss! Speciellt pensionärer som har flextid gillas av oss just nu! Stort TACK för all hjälp!

Jag har försökt lägga in kort i detta inlägget men det strular ikväll. Jag tar och fixar det imorgon. Nu ska jag SOVA.//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar