tisdag 28 juni 2011

En toppentisdag!

Efter en härjig måndag och en lika härjig tisdag morgon så intog lugnet min kropp! Trodde inte det skulle bli en härlig dag kände mig jättestressad. Men med trevligt sällskap och en hel hög med fotbollstjejer som gillar att bada och leka så blev det en kanondag.
Sjöräddningens båt Ronald Bergman

Det gick undan, men det kändes inte när man satt i båten.
Den kan stanna i princip på ingen bromssträcka och vända på en femkrona. Fantastisk maskin!

Emilia på väg ut på havet.

Många olika intsrument för att ha koll på ekipaget.

Även full koll på bakänden på båten. Aktern hetern det väl?:)
 Landkrabba som man är har jag inte hundra koll på det.

Tjejerna samlade efter båtturerna!
Emilia spelar fotboll i PAIF:s F98/01. Jag är med som ledare tillsammans med Micke och Fredrik. Vi har 21 tjejer i laget. Idag kunde 18 av dem vara med på vår sommaruppehålls happening. Vi träffades kl 14 vid Kyrkplan i Köpingsvik. Spänningen var stor eftersom ingen av tjejerna visste vad som skulle ske. Vi lastade in dem i våra bilar. Sedan styrde vi norr över. Jag som har en stor bil fick med mig 7 tjejer. Det var många kluriga förslag på vad de trodde vi skulle göra. Lådbilslandet, bada i Äleklinta, spela minigolf mm. Ingen gissade rätt. Vi åkte båt och inte vilken båt som helst utan Sjöräddningsällskapets räddningsbåt!

Efter båtturerna åkte vi till Svartvik i Bödabukten. Där badade vi, grillade hamburgare och korv. Lekte och hade en underbar em.

Många dopp blev det!

Dags för vattenballongsslangbella. En deltävling i femkampen.

Tänk att ngt så enkelt kan roa så många! Vatten ger många glada miner.

Sandslottsbygge på fem minuter ingick oxå. Högsta slottet vann.
Jag hoppas att alla tjejer har haft en lika kul dag som jag. Nu siktar vi in oss på fortsatta roligheter till hösten. Träna och spela matcher ska vi förstås oxå göra. Det tycker ju ni är så kul! Ha en skön sommar om vi inte ses.
Alla somnar nog gott ikväll. Nu är det lite svalare så att även jag kan komma till ro. Sov gott!//Anna

1 kommentar:

  1. Helen Konradsson1 juli 2011 kl. 18:48

    Jättetrevlig och härlig eftermiddag för tjejerna, ja även för mej.

    SvaraRadera