onsdag 11 januari 2012

en lång dag med många händelser.............

sitter själv vaken i vår fina lägenhet, käkar Ahlgrens bilar och har tv:n på samtidigt som jag nu börjar skriva dagens inlägg. Dagen började med en stor trötthet som kommer sig av att vi bor i de fina nya lägenheterna i Pistbyn. Vi är lite för nära snökanonerna som just nu jobbar för fullt dygnet runt. Alltså var det lite sisådär med nattsömnen. Och jag har ett stort behov av just sömn. Men det repade sig när vi kom ut i den friska luften. Barnen skulle till skidskolan även idag och de var laddade. De stora köpte sig skidglasögon igår för det snöade så mycket och idag var det de två små som skulle handla. Nöjda gav dem sig iväg till rullbandet.
Emilia och Ellen redo för dagens skola

Ivar först upp på rullbandet. Alva och Elvira kommer efter.
De hann med några åk innan dagens lektion
De fyra stora åkte iväg med sin lärare, vi följde med de tre små till deras övning. Att åka knapplift!



Elvira och Alvas grupp, testade bara lite snabbt att komma på hur man ska ha knappen. Sen var de på väg upp i liften.Ivar och hans kompis prövade att åka lift i backen, här med Pappa Jörgen som dragare. Jag är så imponerad av de duktiga tjejerna och killarna som jobbar här! De lär ut på ett sätt som gör barnen så stolta och duktiga! Efter skidskolan var det så dags för lunch.
Jag som inte hade åkt på fm gick och hämtade mina pjäxor efter maten. Kalla pjäxor är inte lätta att få på så jag fick ta en tur till värmestugan för att "tina" upp dem. Medans jag gör det, så händer det ofattbara! Kenny och Olivia tar en knapplift upp i lilla backen för att kunna glida över till en annan liftingång för att ta sig upp med en bygellift. Under glidandet får Kenny ett felskär som gör att han tappar skidan och han känner att något gick fel. På med skidan igen. Åker till barnliften där de små övar. Sen blev det skoterfärd till sjukstugan. Ingen läkare där just då han får vänta till 15.30. Han kommer hem till lägenheten en stund. Han stapplar på sitt ben men det smärtar inte, så vi tror på en vrickning! Han träffar doktorn i sjukstugan vid halv 4, en ortoped, hon säger att ett ben i vaden är av och att han måste till Mora för röntgen och gipsning mm. Alltså fick han och Lotta packa ihop lite saker och ge sig av. Nu vet jag att Lotta är på väg hem, jag sitter här och väntar på henne, Kenny är kvar och ska opereras imorgon. Huh vilken dag! Barnen har somnat och Jörgen med. Nu hoppas vi på en lugnare dag imorgon! //Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar