fredag 9 september 2011

Höstfina barn!



 Alla barnen och jag har varit hos vår favoritfrisör Salong helene
vi körde ett hårt pass igår em, fyra klippningar och Emilia la i slingor. Ellen smet dit dagen innan med bästa kompisen och hennes mamma. Nu är alla fina till fotograferingen av de enskilt i förskolan och på skolan. Ivar han satt alldeles stilla, det sker inte många stunder per dag det. Ett gott betyg till Helene som fixade till honom så bra!


Det har blivit mycket pappersjobb den här veckan. Jag kommer ifatt lite för varje dag. SKÖNT. Mina pass i lagårn har blivit de riktigt sena. Men det är så rofyllt att gå ut och pyssla om dem sent. Fast nattsömnen blir lite eftersatt. Behöver sova lite idag tror jag om jag ska orka gå på tjejmiddag ikväll. I dag har vi skolat in en nykalvad ko till. Hon skötte sig kanonbra. Sen såg jag en ko som det ofta kommer meddelade om misslyckade mjölkningar. Jag föste fram henne till roboten.Hon har ett bra juver och är väldigt lugn i roboten. Vi har undrat varför det är så många fel......Idag fick vi svaret. Hon ställer sig med en klöv utanför våggolvet, då blir det fel i robotens "hjärna". Hur vi ska få henne till att stå rätt har jag inte kommit på men nu vet vi ju vad som är fel.
Solen skiner och himlen är blå, härliga höst vindar, så vill vi ha det nu i många veckor eller hur?!
Passa på och njut......//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar