onsdag 21 december 2011

Vintersolstånd och julstress

ja, tiden försvinner snabbt och jag tycker att jag blir aldrig färdig med något. Det är väl mångas dilemma speciellt kring jul, varför denna hysteri med allt. Jag försöker att inte bli påverkad men stressen infinner sig, för att jag tror att jag måste fixa så mycket och att jag måste se till att alla är nöjda och glada! Att man aldrig lär sig, Jul blir det ju alltid, även om inte allt är så perfekt som det"borde". Ja, jag vet att det är bara jag som kan sänka kraven på mig själv och hitta min egen glädje i julen, men jag har lite svårt med det. Träning ger färdighet ..... så vem vet nästa år kanske jag kan längta mer till julen.

Jag tycker iallafall att det är skönt när julen är över. Barnen får en ro i kroppen som behövs efter den långa hösten, just nu går de på highspeed;). Min förhoppning är att vi ska märka att vi har ett annat liv i år jämfört med tidigare jular. Att vi kan slappa mer och umgås med andra på mer "normala" tider. Och att det nu då äntligen vänder och går mot ljusare tider, gör inte saken sämre!

I söndags hade Emilias fotbollslag avslutning för terminen. Efter en rolig träning med lite andra inslag än fotboll, gav vi oss iväg till Borgholm för att Bowla och äta pizza. En väldigt lyckad kväll! Den 26 januari är det ett år sedan tjejlaget startade. Det är fantastiskt skoj att de är så många och att de gillar det så mycket!
Alla tjejerna fick var sin ros!
Jag ser nu att det är snart inte många av dem som är kortare än mig.
Värre lär det ju bli för de växer ju fortfarande! Det får bli "lilla Anna och de långa tjejerna!"

Nehe, nu kallar kossorna för sista rundan ikväll. Vi väntar kalvar i "massor" just nu. Det brukar alltid vara så kring jul. Alltså vill jag kolla in några damer lite extra innan det är dags för sängen. Ha det gott tills vi hörs igen!// Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar