onsdag 7 december 2011

Uppdatering av vår arbetsmiljö

I dag har den äntligen kommit hem MJÖLKTAXIN. Efterlängtad av mig och svärmor framför allt. Det är tungt att bära mjölk till alla kalvar i hyddorna. När det är som flest där ute så bär vi ute ca 100 liter per mål. Det sliter på axlar och rygg. Jörgen som är stor och stark far inte så illa som jag gör. Därför har han ju burit mest. Nu är det ny teknik som gäller. Jag och Ivar körde första rundan och Ivar sken som en sol och sa: "Wow, wow mamma så möcke mjölk". Lite träning på styrningen av den, sen så kommer den att bli en STOR tillgång i vårt arbete. Ett lyft för vår arbetsmiljö.

 I söndags var vi ute och åkte på dagen. Först var vi på Ekerums julmarknad. Mycket fint att titta på. En god lunch i deras restaurang innan vi åkte till julskyltningen i Borgholm. Där var det kallt som bara den så det blev ingen lång runda. Jag fick en förfrågan om att fota skyltfönster, så det gjorde jag. Det jag såg var att ju mer ljus det finns i fönstren desto intressantare blev dem. Nu ska inte jag göra någon analys i det hela men när vintern är här, är vi nog extra glada i ljus som skapar stämmning och "ger" värme.
Mycket ljus!

Jag lovade mig själv att vara i säng innan 23.00, alltså är det tack och adjö för denna gång! //Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar