måndag 17 oktober 2011

Nattens härjningar sätter sina spår

Gårdagskvällen blev mindre mysig när jag upptäckte löss i en av döttrarnas hår. Fram med den elektriska luskammen och kamma oss alla. Bara fångst hos henne. 5 st små genomskinliga rackare. Tillräckligt många för att göra henne helt knäckt! Alla är genomkammade nu på morgonen oxå. Ingen fångst. Vi hoppas på dålig tillväxt:-)).

När alla väl kom till ro så sov vi gott, tills telefonen ringer 00.56. Robotlarm. Jag går ut och får starta om 101:an. Frekvensvändaren som spökar. Efter en halvimmes koll och fix är det sängdags. Då är det inte så lätt att komma till ro igen. Några timars sömn senare är det uppstigning igen. Alla barn ska kammas igen och iväg till förskolan och skolan. Idag är det vår städmåndag så Persnäs Allstäd kom 08.00 och satte igång, härligt. Innan dess röjde jag ur alla sängar, Sanering med stort S idag alltså. Nu sak jag ta mig en siesta för att vara pigg när Åsa från Skånesemin kommer till oss i em. Då gäller det att ha huvudet på skaft. Så god natt på er!=)) Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar