måndag 22 augusti 2011

Fest i dagarna tre!



Har saknat tid de senaste dagarna till att blogga. Nu kommer en uppdatering ikväll. Vi har som sagt kalasat i flera dagar. Det tar på krafterna...... I torsdags den 18 aug hade Jörgen och jag 10-årig bröllopsdag. Vi ville fira den såklart, men vi har ju inte landat riktigt i robotlivet än, att åka långt bort i flera dagar lockade oss inte och jag tror inte att svärfar hade tryckt på gillaknappen heller. Vi vet ju hur fantastisk mat de har på Halltorps Gästgiveri så vi bokade en romantisk weekend där. Tänk er lyxen att få äta gott, dricka gott och bara vara vi två, det händer inte så ofta. Innan vi åkte kom Ulrika med en flaska Champagne och blommor. Barnen togs om hand av Martin och Elaine, så allt var fixat för oss att kunna koppla av. När vi kom fram började kalaset med em.fika med tre sorters kakor.
Skål på er!
Vi fick oxå en liten visning av Davide i vinkällaren. Hittade ett fantastiskt vin som vi drack på kvällen. Därefter var det Champagne med frukt och choklad på rummet. Rummet var jättemysigt, nyrenoverat, herrgårdsrum i det "gamla" Halltorp. Middagen var en otrolig smakupplevelse i fem akter. Allt välkomponerat med fröjd för både öga och smaklökar. Mätta och nöjda sov vi gott iallafall till kl 04.30 då vår inbyggda klocka började ringa, fast man kan sova länge så är det inte alltid så lätt att göra det. Hotellfrukostar vet ni väl alla att det är bland det bästa som finns. Denna var inget undantag! När vi lämnade Halltorp var det höst ute. 13 grader och ösregn,  det var med gott samvete vi slappade och väntade på nästa kalas.


Som ni ser var det Vilma vi firade. Hon fyllde 13 år i lördags! Men lördagen var fullbokad med ÖM-fotboll för tjejerna och 50 årskalas för oss vuxna på kvällen därför firade vi henne lite tidigare. Vilma föddes två dagar innan Jörgen och jag träffades, alltså lätt för oss att komma ihåg hur länge vi varit ett par. Idag den 22 har vi varit förlovade i 12 år. Vi har samlat alla komihågdagar i ett svep!

Lördagen skulle varit en fotbollsdag med Emilia men stress och sömnklockan inom mig sa ifrån. Och då är det bara att lyssna, även om det är svårt. Jag fick stanna hemma och sova. Tack vare det kunde jag följa med på 50-årskalaset på kvällen. Har lärt mig att det är inte bra att kämpa emot tröttheten. Den ger mig stressen som sen gör mig ännu tröttare. Kvällen blev jättebra! Även där supergod mat och annat som gör en fest lyckad, bra musik och trevliga gäster.

Nog med festande nu........på robotfronten har vi tagit in 7 nya kor till robotarna. De har anammat det ganska ok. 1087 är den första av alla korna vi kört in som inte släppt ngn mjölk förrän tredje gången i roboten. Men nu ikväll lossnade det även för henne.

Idag har vi haft besök av Åsa från Skånesemin. Hon hade mycket kunskap att dela med sig. En bra kontakt som vi kommer ha nytta av. Har även lärt mig hur jag kan fjärrstyra robotdatorn och kolla över läget innifrån huset. Det kommer vi ha stor nytta av i framtiden. Varje dag något nytt att lära!
Allt för denna gång!//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar