måndag 8 augusti 2011

En natt med flera timmars sömn........

I natt har Jörgen och jag sovit i mer än 4 timmar. Det känns väldigt skönt, igår var jag som en zombie, nästan febrig för att jag sovit alldeles för lite den senaste veckan. Nu har lugnet lagt sig i robotgruppen i lagårn. Vi har en handfull med kossor som vill ha en klapp på rumpan för att ta steget in i roboten. De är så vana vid att vi pratar med de och ger dem en puff framåt för att gå in i gropen så de vill fortfarande ha det så. Det kommer nog snart. Annars går det över förväntan.:-) En del ungkor har en besöksfrekvens som är enorm. De kollar läget många, många gånger per dag. En av dem mjölkades 3,7 gånger igår och hade 13,5 i avvisningar. Då är man som ko sugen på mat och att bli mjölkad.

Systemet funkar kanon, vi har haft två larm, en gång att det var för långt mellan kobesöken och ett där det gått hål på en luftslang. Båda var snabbt fixade! Det känns skönt att se att det funkar så smidigt, det verka lovande för framtiden.

Som sagt man blir trött av att köra igång med robotmjölkning. Tjabo han låg i grushögen utanför robotarna hela första dagen. Det var precis så jag kände mig igår. Helt utslagen. Men idag är vi på G igen!
Ha en skön måndag! // Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar