onsdag 9 november 2011

Dimman lättar

om man får tro på SMHI:s prognos inför morgondagen så ska vi få se SOLEN imorgon!!!! Vad jag har längtat efter den.

I dag har vi haft besök av vår montör som installerade bergvärmen åt oss i våras. Skönt att kolla att allting är ok inför den stundande vintern, vi väntar med spänning på kylan för att se om den orkar med att värma upp vårt stora hus.

I lagårn har vi börjat montera den nya inredningen till avskiljningsbåsen. En bit i taget så är snart allt på plats. Elektrikerna har lämnat oss i kväll, ytterlampan som såväl behövs nu är på plats och alla lysrör inne i stallet. Nu väntar vi på att de ska göra den stora omkopplingen, då måste Infratek vara med, sen är vi uppsäkrade, och vi har den nya kopplingen klar till reservaggregatet.

Jag har gjort det igen.....tro det eller ej....köpt en andel i en häst. Jag som har så svårt för det djurslaget. Hellre 100 kor lösa runt mig än 1 häst. I Rikstravet kan man köpa andelar inför nästa säsong och det har jag gjort. Stall Gotland blev det i år eftersom vi känner tränaren där lite, han köpte en hundvalp av oss för några år sedan och vi har hälsat på hemma på hans gård. Spännande att följa det nästa år!

Nu är det dags för kvällsrundan och sen en liten stund med Wordfeud! Trodde inte det kunde vara så kul med alfapet! Go kväll kära läsare! Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar